تاثیر درصد زیست شناسی در کنکور

تاثیر درصد زیست شناسی در کنکور

کنکور رشته تجربی یکی از سه رشته کنکوری است که همه ساله برگزار می شود. کنکور رشته تجربی شامل دروسی مانند ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، زمین شناسی و دروس عمومی می باشد.

ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه

ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه نیز از دیگر کتاب‌های قوی در حوزه درس ریاضی رشته تجربی است که سعی کرده مانند کتاب ریاَضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز مطالب را در خود جای دهد تا دانش‌آموزان با استفاده از این کتاب کار دیگر نیاز به کتاب‌های کمک درسی دیگر نداشته باشند و تنها با مطالعه یک کتاب به تمام مفاهیم و نکات دسترسی داشته باشند. لحن کتاب لحنی روان است تا بتواند دانش‌آموز را جذب کند تا بتواند در مطالعه نکات پایدار باشد و احساس خستگی نکند. ریاضی جامع کنکور مهر و ماه کاملاً کنکوری نوشته و تهیه شده است و مناسب برای داوطلبان کنکور سراسری تجربی است. این کتاب شامل تمام مطالب پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است و مطالب و مفاهیم تمام پایه‌ها را به همراه تمام نکات چه کنکوری و چه امتحانی پوشش می‌دهد.

 

هر کدام از این دروس از اهمیت زیادی برخوردار هستند اما دروسی مثل زیست شناسی و ریاضی همواره از ضریب بالاتری برخوردار هستند. البته در مقایسه با این دو درس نیز، درس زیست شناسی همواره ضریب بالاتری دارد و زدن یک تست درست از این درس با چندین تست درست از سایر دروس مساوی می باشد. برای اینکه در درس زیست شناسی و تست زنی درس زیست شناسی آشنا شویم و بتوانیم از این درس موفقیت کسب کنیم نیاز است که در کنار مطالعه فراوان، تست های فراوان نیز زده شود. می دانیم که فضای تست زنی کاملا با فضای تشریحی متفاوت است. بنابراین منابع مورد مطالعه نیز تغییر خواهد کرد. برای موفقیت در تست زنی دروس زیست شناسی و ریاضی می توان از کتب کمک درسی که بر پایه تست فعالیت می کنند کمک گرفت. این کتب علاوه بر تست، دارای درسنامه های جامعی هستند که نکات را به صورت خلاصه به دانش آموز انتقال می دهند و سعی شده که اکثر نکات در قالب تست های مختلف قرار داده شوند. در این زمینه کتب فراوانی وجود دارند اما همه آن ها نتوانسته اند موفقزت زیادی کسب کنند. برخی از کتبیکه توانسته در این حوزه موفق عمل کنند را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

زیست‌شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز

زیست‌شناسی جامع کنکور خیلی سبز شامل دروس زیست پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است که انتشارات خیلی سبز به چاپ رسانده تا در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

این کتاب جزء کتاب‌های پرطرفدار و پرفروش در میان دانش‌آموزان رشته تجربی است و در دو جلد به چاپ رسیده که جلد اول شامل سؤالات و جلد دوم شامل پاسخنامه سؤالات است. هم چنین در جلد دوم درسنامه‌های عمیقی نیز قرار دارند.

نکات به صورت کاربردی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته تا از آن نکات به خوبی بتوانند در پاسخ دهی به تست‌ها و سؤالات استفاده کنند.

کتاب زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز از جمله کتب کمک آموزشی در درس زیست‌شناسی است که توانسته در درس زیست اکثر مطالب درسی را به خوبی پوشش دهد و پس از آن تست‌هایی مرتبط با نکات و درسنامه‌های مطرح شده قرار دهد تا دانش‌آموزان پس از یادگیری مطالب بتوانند با نحوه سؤال دهی به صورت تستی آشنا شوند و خود را برای کنکور تجربی آماده کنند.

لحن این کتاب سعی شده تا حدودی ساده، روان و صمیمی باشد و نکات را با شوخی در آمیزد تا دانش‌آموز از تعدد نکات درس زیست خسته نشود. این کتاب در دو جلد چاپ شده است که جلد اول شامل درسنامه‌های مطالب کتاب و نیز تست‌ها باشد و جلد دوم شامل پاسخنامه تشریحی تست‌های مطرح شده در جلد اول باشند.

می‌دانیم برای موفقیت در کنکور علاوه بر استعداد نیاز به تلاش و منبع مطالعه خوب است و زیست‌شناسی جامع کنکور خیلی سبز یکی از این منابع پرطرفدار است. علاوه بر آن درس زیست‌شناسی از دروس اصلی رشته تجربی است که موفقیت در کنکور جز با زدن درصد‌های بالا در درس زیست میسر نمی‌شود.

حسابان یازدهم خیلی سبز

برای درس حسابان یازدهم یکی از کتاب‌های مناسب موجود در بازار کتاب حسابان یازدهم خیلی سبز است که نکات درسی را به خوبی پوشش داده ودارای درسنامه‌ای کامل است و پس از درسنامه شامل تست‌هایی است که پایان هر فصل پاسخ تشریحی آن‌ها وجود دارد. در این پاسخنامه‌های تشریحی نکات مهم و جدیدی نیز اضافه می‌شوند.

با توجه به حجم قابل قبول آن، این کتاب می‌تواند به عنوان کتاب منبع برای دانش‌آموزان شناخته شود تا  دانش آموزان بتوانند هم در کنکور و نیز در امتحانات مدرسه موفق شوند. درسنامه‌های هر فصل تلاش شده به صورتی چیده شود که بتواند تمام نکات را در خود جای دهد و به صورت مرحله‌ای آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم بیاورد.