بیوگرافی داوود منفرد بازیگر+تصاویر

بیوگرافی داوود منفرد بازیگر+تصاویر

بیوگرافی داوود منفرد بازیگر پیشکسوت را در ادامه مشاهده می خوانید. داوود منفرد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، صداپیشه و ، مجری برنامه کودک، اهل ایران است. داوود منفرد در نقش شنگول جمعه ایرانی و سلام تهران در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ به شهرت رسید.

بیوگرافی داوود منفرد

داوود منفرد, (Davood Monfared) متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۳۹ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، صداپیشه و دوبلور، مجری برنامه کودک، کمدین اهل ایران است که در نقش پیرمرد و دایی چپول رنگین کمان و شنگول جمعه ایرانی و سلام تهران در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ به شهرت رسید.

ازدواج و همسرش و فرزندان

از ازدواج و همسر و فرزندانش خبری منتشر نشده است.

بیوگرافی داوود منفرد بازیگر

شروع بازیگری

آقای منفرد بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و سپس وارد حوزه کودک و نوجوان شد و سعی کرد تا با کار تئاتر و نمایش های شاد، بچه ها خوشحال کند. او میگوید: «از همان اولی که وارد کار بازیگری و تئاتر شدم، بچه‌ها را خیلی دوست داشتم و تلاش می‌کردم هر جور شده آنها را شاد کنم، در واقع شادی بچه‌‌ها برایم اولویت کارم بوده و هست اما بعد که دیدم حرف و حدیث زیاد است، کنار کشیدم.

او یکی از چهره‌های مطرح در طنز رادیو، تلویزیون و سینما است. تقریباً ۳ دهه است که با نوع بازی و تیپ خاص خود خنده و شادی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. نوع لهجه، گوش سنگین، چشم‌های لوچ، صدای بلند و خنده‌های خنده دارش از او یک طناز صاحب سبک ساخته است.

داوود منفرد درباره سابقه فعالیت هنری خود می‌گوید: قبل از آن که وارد جمعه ایران بشوم با آقای جاهد که تهیه کننده بودند دو سه سال همکاری داشتم، برنامه شبانه بود و کار قشنگی بود بعد با آقای مهران دوستی همکاری داشتم بعد با آقای رشیدپور و همسر گرامیشان

داود منفرد در عرصه سینما نیز با بازی در فیلم سینمایی قاعده‌ بازی، سینمای کمدی را هم تجربه کرده است.

بیوگرافی داوود منفرد بازیگر

خانواده و زندگی شخصی

داود منفرد در خانواده ای هنرمند و اهل موسیقی به دنیا آمده که بیشتر اعضای آن اهل موسیقی هستند، خودش نیز ساز هم می‌زند؛ تنبک و پیانو.

پسرخاله‌های او نوازندگان چیره دستی در اتریش و آلمان هستند و رهبر گروه ارکستر، ایشان هم نوازندگی ضرب را از آنها یاد گرفت

داوود منفرد، سال‌هاست به عنوان پیرمرد در رادیو و تلویزیون فعالیت دارد و می‌گوید: «افراد کهنسال را دوست دارم و وقتی می‌بینم آنها چقدر بی‌حوصله زندگی می‌کنند، دلم می‌گیرد. همیشه دوست داشته‌ام با اجرای نقش یک پیرمرد شاد به سالمندان نشان دهم می‌توانند یک جور دیگر هم زندگی کنند.»

داوود منفرد بازیگر نقش دایی چپول در برنامه رنگین کمان

داوود منفرد با بازی بازی در برنامه رنگین کمان شبکه پنج بیشتر شناخته شد. شاید او را به اسم واقعی‌اش نشناسید اما اگر بگویم او همان دایی چپول برنامه رنگین‌کمان است، حتما او را به‌یاد می‌آورید. پیرمرد شاد و شنگولی که یکی از چشمانش کمی لوچ بود و با پنگول، عروسک برنامه رنگین کمان کل کل می کرد.

صبح جمعه با شما

آقای منفرد در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» یا جمعه ایرانی هم حضور دارد و نقش شنگول را بازی میکند. شنگول یک شخصیت طنز است که از برنامه جمعه ایرانی به صبح جمعه با شما آمده است. در اصل شنگول همان صدای دایی چپول را دارد و با همان لحن طنزهای سیاسی و اجتماعی را بازگو می‌کند».

او همچنین در برنامه‌ تلویزیونی به نام سلام تهران به کارگردانی هوشنگ هدایتی و ماجراهای سارا و سامان حضور داشته است.

بیوگرافی داوود منفرد بازیگر

سوابق بازیگری

من نوازنده ضرب هستم. سال ۱۳۶۰ برای همکاری با یک گروه تئاتر کودک به عنوان نوازنده وارد این عرصه شدم. در همان زمان که با اداره تئاتر به عنوان نوازنده ضرب همکاری می‌کردم. روزی یکی از همکارانم به دنبال یک بازیگر برای نمایش خود بود و من به او قول همکاری دادم و ۱۳ روز بعد ما وارد جشنواره تئاتر فجر شدیم و مقام اول را در آن سال کسب کردیم. سال بعد هم با همان گروه مقام اول را بین ۷۲ اثر کسب کردیم،

ایشان در دو نمایش “تیره‌تر از سیاه” و”سپیده سیاه” به کارگردانی هوشنگ هدایتی کارکرده و جالب است بدانید که بعدها دوباره با آقای هدایتی در کار تلویزیونی “سلام تهران” را در قالب طنز تلویزیونی همکاری کرد.

در نمایش “رام کردن مرد سرکش” من با دخترم زندگی می‌کنم و پس از مرگ همسرم به شدت تصمیم به ازدواج مجدد دارم و می‌خواهم به هر قیمتی شده ازدواج کنم…

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی داوود منفرد بازی در فیلم قاعده بازی بوده است. داوود منفرد کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرده و سال ۱۳۸۵ فیلم قاعده بازی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با احمدرضا معتمدی همکاری داشته است. داوود منفرد توانست با بازی در فیلم قاعده بازی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر داریوش ارجمند، جمشید هاشم‌پور، سعید پورصمیمی و اکبر عبدی بر تجارب او افزود.

بیوگرافی داوود منفرد بازیگر

او ۱۶ سال پیش با برنامه “قند و نمک” وارد رادیو شد و بعد از آنیکی از بازیگران “جمعه ایرانی” شد

پیج اینستاگرام داود منفرد

صفحه رسمی داوود منفرد بازیگر و صداپیشه کشورمان را با نشانی tv.dmonfared دنبال کنید

بیوگرافی داوود منفرد بازیگر

دیدگاهتان را بنویسید