آموزش ازدواج تا فرزندآوری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق از آموزش ازدواج تا فرزندآوری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی ویژه را دنبال می‌کند. مدتی است که این نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی جان تازه‌ای گرفته و قرار است برنامه‌های متعددی را در این دانشگاه اجرایی کند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا جعفری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در این زمینه با خبرنگار آنا به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌آید:

آنا: برنامه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در زمینه حجاب چیست؟

حجت‌الاسلام جعفری: من چون روانشناس هستم، از بُعد روانشناسی مطرح می‌کنم. در بحث CVT که در روانشناسی مطرح می‌شود یعنی باید اول شناخت و باورهای طرف درست شود، خودش به سمت حجاب برود.

در این مسیر باید شبهات حجاب جمع‌آوری شود تا دانشجویان به باور حجاب برسند، خودمختار به سمتش بروند. خیلی از کشورهایی که الآن جز کشورهای لاابالی می‌شناسیم که به هیچ حدودی هم پایبند نیستند مثل آمریکا، سردر دانشگاه‌هایشان شئون رفتاری را نصب کرده‌اند.

از آن‌ها پرسیده شده که شما به این مباحث حجاب این‌قدر معتقد نیستید، چه شده که حالا این‌قدر رعایت می‌کنید!؟

می‌گویند ما از بُعد علمی به این موضوع نگاه می‌کنیم. وقتی که حجاب بیشتر از این حد رعایت نشود، سطح علمی دانشجو پایین می‌آید چون حواسش به تجملات می‌رود لذا اعلام کرده‌ایم که با این فرم داخل بیایند.

آنا: برنامه نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ازدواج و خانواده چیست؟

حجت‌الاسلام جعفری: در خصوص ازدواج و خانواده، نهاد یکسری مسئولیت‌های قانونی دارد که آن‌ها را انجام می‌دهد مثل ازدواج‌های دانشجویی، آن حمایت‌هایی که باید انجام شود صورت می‌گیرد. اردوهای ازدواج دانشجویی نیز قرار است راه‌اندازی شود.

برنامه داریم که ملاک‌های همسریابی را به دانشجویان آموزش دهیم چراکه برای ازدواج دوست داشتن کافی نیست و باید شرایط دیگر را نیز داشت. در دوره‌هایی که می‌خواهیم برگزار کنیم از دانشجویان مصاحبه گرفته می‌شود تا مشخص شود که آیا انتخاب‌های به‌درستی صورت گرفته یا نه؟

در ادامه قصد داریم دوره‌های مهارت زندگی خانواده را به آن‌ها آموزش دهیم تا آمار طلاق پایین بیاید.

دوره‌های فرزند آوری و بعداً فرزند پروری را برگزار خواهیم کرد. دوره‌های فرزند آوری دوره‌هایی است که در نظام روانشناسی تعریف نشده بود، دوره ابداعی خودم است. چند دوره در قم برگزار کردم که با استقبال مواجه شد، برنامه دارم که در واحد تهران شرق نیز این دوره را برگزار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید