محمد متوسلانی بازیگر مطرح سینمای ایران زیر تیغ جراحی رفت/ عکس

محمد متوسلانی بازیگر مطرح سینمای ایران زیر تیغ جراحی رفت/ عکس

خواهرزاده محمد متوسلانی سینما و تلویزیون بیان کرد که این بازیگر به دلیل شکستگی استخوان شانه تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

شاه‌پری بهرامی خواهرزاده محمد متوسلانی پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره وضعیت جسمانی این بازیگر بیان کرد: چندی پیش آقای محمد متوسلانی برای افتتاحیه مراسمی می‌رفت که در مسیر با ناهمواری خیابان برخورد کرد و به زمین خورد.

محمد متوسلانی

به همین دلیل دچار شکستگی استخوان شانه شد با این حال خدا را شکر حالشان خوب است.

، وی افزود: روز گذشته ۲۹ آبان تحت جراحی قرار گرفت که پزشکان این عمل را موفقیت‌آمیز و خوب توصیف کردند.

بهرامی در پایان بیان کرد: آقای متوسلانی هنوز در بیمارستان است، اما در حال انتقال به بخش عادی است با این حال پزشکان زمان ترخیص را مشخص نکردند و باید مدتی را برای تکمیل مراحل درمان سپری کند.

محمد متوسلانی بازیگر مطرح سینمای ایران زیر تیغ جراحی رفت/ عکس

بیوگرافی محمد متوسلانی

محمد متوسلانی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۱۴ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار محمد متوسلانی می‌توان به بازیگری در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، سریال در جستجوی آرامش و فیلم گناهکاران اشاره کرد.

محمد متوسلانی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۳۷ در ۲۳ سالگی در فیلم طوفان در شهر ما به کارگردانی ساموئل خاچیکیان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمد متوسلانی محسوب می‌شود، مخصوصا همکاری با هنرمندان باتجربه‌ای همچون حسین دانشور، آراماییس وارطان یوسفیانس، روفیا و منصور سپهرنیا توانایی‌های بازیگریش را ارتقا بخشید.

محمد متوسلانی در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم محمد متوسلانی در این سال، بازیگری در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن به کارگردانی مازیار میری محسوب می‌شود.

محمد متوسلانی سال ۱۳۹۳ در ۷۹ سالگی در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. شاید مهم‌ترین بخش بیوگرافی محمد متوسلانی بازی در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن بوده است. زندگی حرفه‌ای و بازیگری محمد متوسلانی را باید مدیون اعتماد مازیار میری باشیم. چرا که اگر مازیار میری به عنوان کارگردان به محمد متوسلانی برای بازیگری در سریالش اعتماد نکرده بود، شاید محمد متوسلانی مسیر سخت‌تری را باید برای دنیای بازیگری خود انتخاب می‌نمود. از محمد متوسلانی نقل قول شده است که برای بازی خود در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن و همکاریش با مازیار میری به‌عنوان کارگردان ابراز رضایت کرده است. محمد متوسلانی توانست با بازی در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند، مخصوصا همکاری در کنار بازیگران نظیر امین تارخ، سعید چنگیزیان، هدایت هاشمی و نگار عابدی توانست سطح بازیگریش را متحول کند.

محمد متوسلانی علاوه‌بر سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، سال ۱۳۹۶ در ۸۲ سالگی در سریال در جستجوی آرامش نیز بازی کرده است. محمد متوسلانی نکات خوبی از سعید سلطانی کارگردان سریال در جستجوی آرامش آموخت و تجربه ارزشمندی از بازی در کنار هنرمندانی چون مهدی هاشمی، داریوش فرهنگ، پژمان بازغی و حدیث میرامینی بدست آورد.

با اینکه محمد متوسلانی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمد متوسلانی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمد متوسلانی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم دو روی سکه، فیلم جستجوگر، سریال غارتگران، فیلم حلقه‌های ازدواج، فیلم سازش، فیلم شیادان، فیلم سه دلاور، فیلم این گروه زبل، فیلم هفت دختر برای هفت پسر، فیلم ولگردها، فیلم سه ناقلا در ژاپن، فیلم سه کارآگاه خصوصی، فیلم سه تا نخاله، فیلم سه تفنگدار، فیلم ترس و تاریکی و فیلم بچه های محل است. مهم‌ترین آثار محمد متوسلانی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم هر چی تو بخوای، فیلم دو روی سکه، فیلم جستجوگر، فیلم جعفرخان از فرنگ برگشته، فیلم کفش‌های میرزا نوروز، سریال غارتگران، سریال چنگک، فیلم ذبیح، فیلم سازش، فیلم یک میلیونر و دو مفلس، فیلم شیادان، فیلم هفت دختر برای هفت پسر، فیلم ولگردها، فیلم سه ناقلا در ژاپن، فیلم سه کارآگاه خصوصی و فیلم ترس و تاریکی است. مهم‌ترین آثار محمد متوسلانی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم دو روی سکه، فیلم ولگردها، فیلم ترس و تاریکی و فیلم بچه های محل است.

محمد متوسلانی سال ۱۳۶۸ در ۵۴ سالگی برای فیلم جستجوگر توانست در ۸مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نامزد شود.

محمد متوسلانی بازیگر مطرح سینمای ایران زیر تیغ جراحی رفت/ عکس

آثار محمد متوسلانی

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمد متوسلانی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. محمد متوسلانی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۹۵% آثار وی سینمایی و ۵% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمد متوسلانی از مجموع ۴۴ اثری که در کارنامه دارد، در ۴۲ اثر در سینما با نام‌های فیلم لاله، فیلم مستانه، فیلم گناهکاران، فیلم شب روباه، فیلم بانی چاو، فیلم دل و دشنه، فیلم حلقه‌های ازدواج، فیلم یک میلیونر و دو مفلس، فیلم اعجوبه‌ها، فیلم شیادان، فیلم سه تا جاهل، فیلم سه دلاور، فیلم این گروه زبل، فیلم غول بیابانی، فیلم پسران قارون، فیلم سه فراری، فیلم آواره‌های تهران، فیلم قدرت عشق، فیلم جنجال پول، فیلم ریکاردو، فیلم سه دیوانه، فیلم هفت دختر برای هفت پسر، فیلم سه جوانمرد، فیلم ولگردها، فیلم پسران علاءالدین، فیلم سه بمب آتشین، فیلم سه قهرمان، فیلم سه ناقلا در ژاپن، فیلم سه کارآگاه خصوصی، فیلم سه تا بزن بهادر، فیلم سه تا نخاله، فیلم جاهل‌ها و ژیگول‌ها، فیلم ستاره صحرا، فیلم سه تفنگدار، فیلم ترس و تاریکی، فیلم فریاد نیمه شب، فیلم بچه های محل، فیلم شیرفروش، فیلم بی ستاره ها، فیلم تپه عشق، فیلم آسمون جل و فیلم طوفان در شهر ما به ایفای نقش پرداخته و در ۲ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال در جستجوی آرامش و سریال گاهی به پشت سر نگاه کن بازی کرده است.

همچنین محمد متوسلانی به زبان فارسی و به مهارت رانندگی مسلط است.

در مجموع در کارنامه ۸۳ ساله و بیوگرافی محمد متوسلانی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمد متوسلانی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمد متوسلانی در منظوم سر بزنید. همه ۴۴ اثر مهم محمد متوسلانی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمد متوسلانی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمد متوسلانی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمد متوسلانی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمد متوسلانی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال گاهی به پشت سر نگاه کن محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمد متوسلانی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم سه جوانمرد محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید