حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

پارسا پیروزفر فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی از دانشگاه تهران می باشد که بجز نقاشی و بازیگری یک مجسمه ساز موفق بوه است.پارسا پیروزفر، بازیگر ۴۹ ساله سینما و تئاتر ایران دیشب در اکران مردمی فیلم «آتابای» در پردیس کوروش حضور پیدا کرد.

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

بیوگرافی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ماه ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. در طی سال های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ هنگامی که در مدرسه به تحصیل مشغول بود، همزمان به طراحی کامیک استریپ و طرح های گرافیکی پرداخت که هرگز آن ها را انتشار نداد.

فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی از دانشگاه تهران می باشد که بجز نقاشی و بازیگری یک مجسمه ساز موفق بوه و در حال حاضر ساکن کشور کاناداست

او از زمان فارغ التحصیل شدن از دبیرستان تا کنون در زمینه های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی، دوبله و همچنین شرکت در نمایشنامه های رادیویی تجربه کسب کرده است. وی همچنین در تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته است. پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه ای مصاحبه نکرده است.

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

سال ۱۳۶۹ در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان فارغ التحصیل و در سال ۱۳۷۰ در دانشگاه هنرهای زیبای تهران در رشته نقاشی به تحصیل مشغول شد. وی همان زمان در دانشگاه های مختلف به روی صحنه رفت و سال ۱۳۷۲ در اولین نقش سینمایی اش، در نقش کوتاهی در فیلم پری ساخته داریوش مهرجویی حضور پیدا کرد.

در سال ۱۳۷۴ دوره بازیگری را در موسسه هنرهای نمایشی استاد سمندریان پشت سر گذاشته و در سال ۱۳۸۰ نمایش هنر اثر یاسمینا رضا را به روی صحنه برد. در طی سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ در موسسه فرهنگی هنری کارنامه و دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین در سال ۱۳۸۶ در موسسه فیلم سازی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخت.

او با بازی در سریال در پناه تو و در قلب من در تلویزیون دیده شد و به شهرت رسید. در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده و محصول سال ۱۳۷۷ است.

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

پارسا پیروزفر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم مهمان مامان جایزه بازیگری هشتمین جشن خانه سینما را دریافت کرد. مهمان مامان یک فیلم کمدی خانوادگی است که داریوش مهرجویی آن را کارگردانی کرده است. از فیلم استقبال خوبی شد و در بیست و دومین جشنواره فجر جوایزی گرفت.

در سال ۱۳۸۲ با بازی بسیار زیبایش در سریال در چشم باد کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن دنیای تصویر شد.

در چشم باد مجموعه تلویزیونی تاریخی حماسی است که فیلمبرداری آن از مهرماه سال ۱۳۸۲ در لوکیشنی واقع در شمال کشور آغاز شد، به مدت ۵ سال به طول انجامید و در نهایت در اواخر سال ۱۳۸۷ به پایان رسید.

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

کلاس بازیگری

ایشان در سال ۱۳۷۴ دوره بازیگری را در موسسه هنرهای نمایشی استاد سمندریان گذراند و متد بازیگری استانیسلاوسکی را هم نزد مهین اسکویی یاد گرفت

شهرت

شهرت پارسا سال ۱۳۷۴ با سریال در پناه تو شروع شد و در آخرین تجربه بازی خود در قاب تلویزیون سال ۸۲ با سریال در چشم باد در نقش بیژن ایرانی درخشید

از کارگردانی تا تدریس

پیروزفر از سال ۱۳۸۳ به مدت یکسال در موسسه کارنامه و دانشگاه علامه طباطبائی سپس از سال ۱۳۸۳ در موسسه فیلمسازی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخت

سایر فعالیت ها

آقای بازیگری در زمینه طراحی گرافیک ، ساخت تیزر و مجسمه سازی مدتی فعال بود و از سال ۱۳۹۲ در قامت کارگردان و نمایشنامه نویس در تئاتر حضور دارد

او همچنین ترجمه آثار نمایشی ، طراحی لباس و صحنه بعضی از آثار تئاتری را نیز انجام می دهد

کانادا و ازدواج

پارسا پیروزفر در حال حاضر ساکن کاناداست و اجراهایی در این کشور و لس آنجلس بروی صحنه می برد و به ندرت در ایران اجرا دارد

از ازدواج و خانواده او اطلاعاتی در دست نیست ، عکس زیر نیز یکی از طرفدارانش می باشد که به اشتباه از همسر وی نام می برند.

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی آتابای با تیپی خاص /عکس

کار سینمایی

● تی تی – ۱۳۹۸

● مست عشق – ۱۳۹۸

● مجبوریم – ۱۳۹۸

● بی ‌حسی موضعی – ۱۳۹۷

● شکاف – ۱۳۹۳

● نزدیکتر – ۱۳۹۳

● زندگی جای دیگریست – ۱۳۹۲

● اینجا بدون من – ۱۳۸۹

● اسب حیوان نجیبی است – ۱۳۸۹

● شبانه روز – ۱۳۸۸

● نقاب – ۱۳۸۳

● زن زیادی – ۱۳۸۳

● مهمان مامان – ۱۳۸۲

● اشک سرما – ۱۳۸۲

● وقت چیدن گردوها – ۱۳۸۱

● عروس خوشقدم – ۱۳۸۱

● دختری بنام تندر – ۱۳۷۹

● اعتراض – ۱۳۷۸

● دختران انتظار – ۱۳۷۸

● شیدا – ۱۳۷۷

● مرسدس – ۱۳۷۶

● ضیافت – ۱۳۷۴

● پری – ۱۳۷۳

فیلم کوتاه

● دیروقت – ۱۳۸۳

کار تلویزیونی

● در چشم باد – ۱۳۸۲ – ۱۳۸۷

● سفر سبز – ۱۳۸۰

● در قلب من – ۱۳۷۷

● در پناه تو – ۱۳۷۴

دیدگاهتان را بنویسید